De module Productie is de derde module van onze uitgebreide Opleiding Regie Fictie. Alle opgedane kennis uit voorgaande modules wordt nu toegepast in de praktijk tijdens de draaiperiode van je korte film. Je regisseert je film met je eigen stijl, visie en noodzaak. Je zorgt voor een optimale voorbereiding door het bezoeken van je film locatie(s) en het maken van callsheets. Je werkt tijdens draaidagen met cameramensen, geluidstechnici en een gaffer. Tijdens de lessen is er ruimte voor feedback op het gedraaide materiaal. Een externe professional en een docent zullen de opnames beoordelen aan het einde van de opleiding.

Het zelfstandig regisseren van een korte film van circa 10 minuten waarbij jouw eigen stijl, visie en noodzaak naar voren komen. Indien je reeds hebt deelgenomen aan voorgaande modules is dit je kans om alle kennis die je hebt opgedaan toe te passen in de praktijk.

De Module Opname is ontwikkeld voor diegenen die de Module Regievisie succesvol hebben afgerond.

Het totale programma neemt 9 weken in beslag. Je kunt kiezen voor overdag van 09:00 – 16:00 uur (m.u.v. zaterdag van 09:30 – 16:30 uur) of de namiddag + avond van 15:00 – 21:30 uur.

De module start met de pre-productie fase: je gaat op locatie bezoek, maakt callsheets en draaiplanningen en je zorgt voor een optimale voorbereiding van de draaidagen.

Onze docenten delen hun kennis met betrekking tot veelvoorkomende valkuilen en nemen de belangrijkste aandachtspunten van de pre-productie met je door. Tevens komt setgedrag uitgebreid aan de orde.

Dan is het moment daar; het filmen van jouw korte film. Je draait de film op de door jouw gekozen tijdstippen; tijdens de lessen staat feedback op het door jou gedraaide materiaal centraal.

We bieden je tijdens de draaidagen de mogelijkheid om gebruik te maken van professionele apparatuur van de school op basis van beschikbaarheid.

Elke regisseur in opleiding dient tijdens het draaien te beschikken over een cameraman, geluidsman en een gaffer. De verschillende rollen kunnen worden ingenomen door medestudenten. Als dit niet mogelijk is vanwege bijvoorbeeld beschikbaarheid kun je gebruik maken van een crew van Amsterdam Film School. Mocht je zelf een crew willen samenstellen dan is daar uiteraard ruimte voor. De regisseur focust zich op het regisseren van de korte film, de crew voert de overige taken uit. De regisseur houdt vooraf een breakdown; zodra iedereen op de set aanwezig is worden alle taken en rollen duidelijk verdeeld.

Gedurende de lessen bekijk en analyseer je jouw beeldmateriaal en het materiaal van de medestudenten. Tijdens de feedback sessies geeft je docent algemeen toepasbare tips om je productie op het maximale niveau te brengen. De module wordt afgesloten met een beoordeling van jouw beeldmateriaal door zowel een externe professional als de docent van de opleiding. Na afloop kun je met vertrouwen starten aan de post-productie fase van jouw korte film in de Module Montage.

Wil je het beeldmateriaal dat je hebt gedraaid in deze module professioneel monteren tot een eindproduct? Start dan aansluitend met de Module Montage.

De Module Productie maakt onderdeel uit van ons uitgebreide curriculum. Hieronder kun je de samenstelling van ons curriculum vinden alsook onze andere opleidingen.

meer info