Over Amsterdam Film School

De Amsterdam Film School (AFS) is sinds juni 2020 een faculteit van de Nederlandse Academie voor Beeldcreatie.

De AFS biedt verschillende film deeltijdopleidingen aan met de duur van maximaal één jaar; regie fictie, regie documentaire, montage en camera acteren.  De opleidingen zijn gericht op beginnende filmmakers. Aan de AFS kunnen journalisten, opnameleiders, fotografen, creatieven van reclamebureaus, schrijvers, jonge makers, autodidacten tot aan carrière-switchers en andere geïnteresseerden een opleiding volgen.

Lessen op maat

Beheers je al sommige aspecten van het vak en wil je je verder bekwamen in een de onderdelen, dan kan dat. Want het is tevens mogelijk om naast een gehele opleiding ook een enkele module te kiezen.

Je bent bijvoorbeeld scenarist, hebt al een scenario voor een korte film geschreven en je wil meer weten van de cinematografische aspecten van een film, dan schrijf je je in bij de module cinematografie fictie of documentaire.

Masterclasses & Workshops

Naast onze opleidingen en modules worden er regelmatig masterclasses en
workshops gegeven door professionals. Wil je een week lang een spoedcursus montage
volgen? Loop je vast tijdens je documentaire en heb je de juiste tips & tricks
nodig? Twee dagen intensief werken aan spelregie met regisseurs
uit de filmwereld? Dan zijn onze masterclasses en workshops zeker wat voor jou!

Learning by Doing

Praktijkgericht onderwijs staat centraal in onze opleidingen. De
docenten komen uit de praktijk en delen hun passie en ambacht graag met
jou. Filmen leer je vooral door het te doen daarom ga je tijdens de lessen, onder
begeleiding van onze professionals, zoveel mogelijk zelf aan de slag. Filmmaken
is ontdekken en ontwikkelen van een eigen stijl en visie. Wij helpen je graag op weg bij het realiseren van jouw eigen korte film.

Bouw je netwerk op

Door de verschillende opleidingen in elke discipline bouw je al snel een groot
netwerk op, want hoe prettig is het dat de acteurs voor je korte film
hoogstwaarschijnlijk al rond lopen op school? Of een van je klasgenoten net die
ene geluidsman kent die je graag voor je film wilde vragen? En vergeet niet dat
wij onze editors in korte tijd klaarstomen om jouw korte film te
monteren! Je werkt samen, helpt elkaar en bent betrokken bij verschillende
producties. Door ook veel op de set van je medestudenten te staan maak je in
een periode van een jaar veel meters op de set. Van regisseur tot opnameleider: je leert het allemaal!

We tell stories, what is your story?