Masterclass Film maken voor Managers

Leer een film maken, en laat u bij uw eigen bedrijfsvoering inspireren door het strak gereguleerde maakproces daarvan. Bekende professionals uit de Nederlandse filmindustrie begeleiden de cursisten bij het samen maken van een korte film. De focus ligt zowel op het groepsproces als op het eindresultaat: een korte film die professioneel oogt en daadwerkelijk kan worden ingezet.

Geïnteresseerd in deze masterclass?

Gelieve voor maatwerk en prijsopgave contact op te nemen.

Waarom?

Het maken van een film is het ultieme teamwork. Creatieven en techneuten leveren samen onder tijdsdruk een inspanning van formaat. Voor uw management is het de best mogelijke manier om het verhaal van uw bedrijf samen vorm te geven

Volgens het devies van de Amsterdam Film School: Learning by Doing.

Inclusief koffie

Voor wie?

Iedereen die op strategisch niveau beslissingen neemt.

Ook als bedrijfsuitje of teambuilding-activiteit.

Wie samen een film kan maken, kan samen de wereld aan.

Docenten

U wordt begeleid door ervaren topprofessionals uit de Nederlandse filmindustrie.

Het vindt plaats op de Paasheuvelweg in Amsterdam Zuid-Oost, of bij u op locatie.

Opzet

Film is emotie. Maar het maken van een film is een proces met militaire efficiency.

Zeer verschillende disciplines met elk hun eigen verantwoordelijkheid, zoals camera en kleding, werken samen in een strak georganiseerde structuur. Het kleinste foutje legt de hele productie plat. Toch lukt het steeds weer om bij eigenwijze creatieve mensen alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Dat lukt dankzij een strak model dat al zeker 100 jaar wordt toegepast.

Cursisten nemen de rol op zich van regisseur, cameraman, geluidsman, belichter, art director, producer of editor. Genres, technieken, taken en verantwoordelijkheden komen aan bod en worden in praktijk gebracht.

In deze cursus komen alle aspecten langs die filmmaken tot een goed geoliede machine maken: het maken van een script breakdown en callsheets; storyboards, draaiboek en de pre-production meeting. Basisprincipes van montage, visual effects en oplevering worden behandeld. De nadruk ligt op hands-on.

Masterclasses het hele jaar door

Amsterdam Film School
Paasheuvelweg 5